Melisa

Melisa pod opiek膮 ekipy LikeDog 馃檪

 

Nasza psia uczennica Melisa rewelacyjnie wywa偶a si臋 w艣r贸d swoich psich nauczycieli i grzecznie wyczekuje na swoj膮 psi膮 “siostr臋” Soni臋 i wszyscy razem wyruszamy na drugim plac szkoleniowy dzielnie 膰wiczy膰 i uczy膰 si臋 馃槉

 

 

Melisa pod opiek膮 ekipy LikeDog 馃檪

 

Na filmie fragment z sesji rehabilitacyjnej Melisy i Goffiego w “domku” LikeDog. Goffie nie mog膮c poradzi膰 sobie ze swoimi emocjami pr贸buje sprowokowa膰 nasz膮 psi膮 uczennic臋 Melis臋, kt贸ra dzi臋ki zaj臋ciom w psim Collegu rewelacyjnie czyta inne psiaki i bardzo 艂adnie si臋 wywa偶a i my艣li nad tym co robi. Kiedy Goffie pr贸buje zaczepi膰 Melise ona zdecydowanie blokuje takie zachowanie, Goffie si臋 zdziwi艂 i pr贸buje z艂agodzi膰 sytuacj臋 pokazuj膮c Melisie sygna艂y uspokajaj膮ce. Siedz膮c na kolanach spokojnie przygl膮da si臋 wszystkiemu nasza psia uczennica Sonia.

 

 

Melisa pod opie膮 ekipy LikeDog 馃檪

 

Nasza pi臋kna 馃挆 dumna 馃挆 psia uczennica Melisa w pe艂nym skupieniu wyczekuje w “domku” LikeDog na zadanie i przepyszne szykowane do tego zadania smaczki 馃槉

 

 

Melisa 馃檪

 

Dwie super, wspania艂e, m膮dre, uczuciowe, empatyczne kobiety i ich ukochane psie dziewczynki 馃槏 Najpierw zacz臋艂a do nas ucz臋szcza膰 Meliska, kt贸ra razem ze swoj膮 ukochan膮 w艂a艣cicielk膮 na tamten czas mia艂y dosy膰 wszystkiego i brak by艂o jakiegokolwiek zrozumienia, za to du偶o nerw贸w. Ale tak by艂o kiedy艣. Ukochana w艂a艣cicielka bardzo du偶o zrozumia艂a, Meliska zosta艂a poddana procesowi resocjalizacji i zacz臋li艣my osi膮ga膰 wspania艂e efekty, a na pocz膮tku bardzo ci臋偶ko by艂o dotrze膰 do g艂owy psiej dziewczynki. Tutaj bardzo du偶a pochwa艂a dla naszych cudownych kobiet, czyli Pani Madzi i Pani Joli, mamy Pani Madzi, za to, 偶e regularnie przywozi艂y i przywo偶膮 najpierw Meliske, a potem Sonieczk臋 na zaj臋cia i dlatego mamy takie super post臋py 馃槏

 

 

Melisa pod opiek膮 ekipy LikeDog 馃

 

Taki kanapowy galimatias. 馃槉 馃尓 No i na kanapowym nie艂adzie poprzesta艅my 馃槈 bo je偶eli chodzi o prac臋 z nasz膮 mega charaktern膮 psi膮 uczennic膮 Melis膮 wszystko mia艂o i ma sw贸j 艂ad i sk艂ad. Melisa ma swoj膮 ukochan膮 w艂a艣cicielk臋, kt贸ra regularnie przywozi艂a i nadal przywozi swoj膮 mega charaktern膮 psi膮 dziewczynk臋 na zaj臋cia do psiego Collegu LikeDog. Melisa przesz艂a i nadal przechodzi pod naszym nadzorem zaplanowany i realizowany krok po kroku proces resocjalizacji 馃 Efekty naszej wsp贸lnej pracy mamy rewelacyjne. Jeszcze kiedy艣 taki widok by艂by nie do pomy艣lenia… Melisa zanim trafi艂a do nas zawzi臋cie atakowa艂a ka偶dego psa. Dzi臋ki nauce psiej komunikacji oraz poprawnych psich zachowa艅 pod okiem psiego profesora Mufasy oraz Karmela Melisa zmieni艂a si臋 niesamowicie. A w przerwie mi臋dzy zaj臋ciami psia dziewczynka odpoczywa sobie w towarzystwie swoich psich nauczycieli oraz swojej psiej siostry Soni, kt贸ra od jakiego艣 czasu r贸wnie偶 ucz臋szcza z Melisk膮 do psiego Collegu. 馃槉 Wniosek jest jeden 馃槉 Jak si臋 chce, to wszystko mo偶na 馃槉 A Meliska ze swoj膮 ukochan膮 w艂a艣cicielk膮 s膮 tego przyk艂adem 馃槝鉂わ笍

 

 

Melisa pod opiek膮 ekipy LikeDog 馃

 

Psie uczennice Melisa i Sonia odpoczywaj膮 sobie w przerwie pomi臋dzy zaj臋ciami w “domku” LikeDog w towarzystwie swojego psiego nauczyciela Mufasy 馃槉 Odpoczynek to r贸wnie偶 bardzo istotna sprawa podczas nauki w psim Collegu, gdy偶 wiele ps贸w ma z tym ogromny problem i nie umie si臋 wyciszy膰 i odpocz膮膰. Jak wida膰 na zdj臋ciu Meliska nie ma z tym ju偶 problemu, a to 偶e odpoczywa sobie u boku Mufasy jest efektem rewelacyjnych zmian jakie nast膮pi艂y po przeprowadzonej i nadal przeprowadzanej resocjalizacji Melisy w psim Collegu LikeDog, regularnej pracy, systematycznych przyjazd贸w ukochanej w艂a艣cicielki Meliski do nas oraz dostosowywaniu si臋 do tego o co prosi艂y艣my podczas pracy z Melisa.

 

 

Melisa pod opiek膮 ekipy LikeDog 馃

 

Odpoczynek, kt贸ry jest r贸wnie偶 nauk膮 w “domku” LikeDog. Nooo kiedy艣 taki widok by艂by niemo偶liwy. Kiedy Meliska do nas trafi艂a, by艂a jednym wielkim strz臋pem nerw贸w, wycofana, znerwicowana, z kompletnie zaburzon膮 koordynacj膮, wykazuj膮ca znaczne zachowania agresywne, rzucaj膮ca si臋 na wszystkich dooko艂a, kompletnie nie panuj膮ca nad swoimi emocjami. Jej ukochana w艂a艣cicielka r贸wnie偶 by艂a strz臋pkiem nerw贸w, z艂a na Melis臋, 偶e tak si臋 藕le zachowywa艂a w wielu sytuacjach. Ale tak “znawcy” nagadali ukochanej w艂a艣cicielce psiej dziewczynki, 偶e jest taka i owaka i 偶e trzeba z ni膮 kr贸tko… Melcia z powodu wielu przyczyn bardzo si臋 rzuca艂a na inne psy i ludzi na spacerach, przez co doradzono jej ukochanej w艂a艣cicielce kantar i szelki zapinane od przodu, co powodowa艂o ogromny dyskomfort u psiej dziewczynki i jeszcze bardziej j膮 rozdra偶nia艂o i pcha艂o w kierunku coraz to wi臋kszej agresji. I tak przez wiele niepotrzebnych sytuacji wszyscy si臋 denerwowali, nakr臋cali i rodzince psio-ludzkiej 偶y艂o si臋 coraz gorzej…

 

Na szcz臋艣cie ukochana w艂a艣cicielka z Melisk膮 trafi艂a do psiego Collegu i 偶ycie wszystkich zacz臋艂o si臋 zmienia膰. Oj nie by艂o na pocz膮tku 艂atwo, by艂o wr臋cz ci臋偶ko i trudno. Najpierw zmienia艂y艣my my艣lenie ukochanej w艂a艣cicielki Meliski i by艂o du偶o t艂umaczenia, 偶e Melisa nie chce by膰 z艂a, czy niedobra, tylko psia dziewczynka bardzo mocno si臋 zagubi艂a w wyniku nieprawid艂owego dotychczasowego prowadzenia jej w 偶yciu. P贸藕niej wszystko trzeba by艂o odwr贸ci膰 do g贸ry nogami i zacz臋艂y si臋 wzloty i upadki, jak to cz臋sto bywa na pocz膮tku przeprowadzanego procesu resocjalizacji. A teraz to co by艂o niedobrego i z艂ego, jest daleko za wszystkimi. Meliska wspaniale si臋 zmieni艂a i zmienia. Psia dziewczynka szalenie, ale to bardzo szalenie kocha swoj膮 ukochan膮 w艂a艣cicielk膮. A ukochana w艂a艣cicielka psiej dziewczynki to wspania艂a, m膮dra i bardzo uczuciowa osoba, u kt贸rej wszystkie te pi臋kne cechy zosta艂y na pocz膮tku “przykryte” smutkiem, nerwami i bezradno艣ci膮.

 

 

Melisa i Sonia pod opiek膮 ekipy LikeDog 馃

 

Kiedy艣 taka sytuacja i taki widok by艂by kompletnie niemo偶liwy. Melisa zanim rozpocz臋艂a nauk臋 w psim Collegu LikeDog atakowa艂a wszystkie psy…, atakowa艂a tak mocno, 偶e jej w艂a艣cicielka p艂aka艂a z bezsilno艣ci, kiedy nie mog艂a jej utrzyma膰 w momencie kiedy Melisa wpada艂a w sza艂. Teraz, kiedy Meliska jest ju偶 po pewnych etapach przeprowadzonej resocjalizacji wygl膮da to tak jak na zdj臋ciu 馃槏 馃 Melisie towarzyszy r贸wnie偶 jej przyrodnia siostra Sonia. Wszyscy wsp贸lnie odpoczywaj膮 w przerwie pomi臋dzy zaj臋ciami 馃

 

 

Melisa pod opiek膮 ekipy LikeDog 馃

 

Po bardzo udanej sesji resocjalizacyjnej na drugim placu szkoleniowym wszyscy udali si臋 na odpoczynek na pierwszy plac szkoleniowy. Nasza psia uczennica Meliska zrobi艂a wtedy nast臋pne kroki do przodu i znaczne post臋py w nauce 馃檪.

 

 

Melisa i Sonia pod opiek膮 ekipy LikeDog 馃

 

Nasza psia uczennica Sonia w towarzystwie swojej przyrodniej “siostry” a naszej wspania艂ej psiej uczennicy Melisy, dzielnie 膰wiczy na drugim placu szkoleniowym 馃檪 Sonia uczy si臋 przede wszystkim my艣lenia nad tym co robi, doskonali swoj膮 koordynacj臋, poprawia 艣wiadomo艣膰 tylnych ko艅czyn i uczy si臋 wywa偶ania swoich emocji przy Melisie.

 

 

Sonia pod opiek膮 ekipy LikeDog 馃
Konsultacja behawioralna.

 

Przyrodnia siostra naszej charakternej psiej uczennicy Melisy do艂膮czy艂a do swojej “siostry” w towarzystwie, kt贸rej zacznie si臋 uczy膰 poprawnej psiej komunikacji oraz poprawnych psich zachowa艅 pod czujnym okiem 馃暤锔 psio-ludzkiej ekipy nauczycieli psiego Collegu LikeDog 馃

 

 

Melisa pod opiek膮 ekipy LikeDog 馃檪

 

Nasza psia uczennica Melisa zanim rozpocz臋艂a nauk臋 w psim Collegu mia艂a ze sob膮 mn贸stwo problem贸w, by艂a niekontaktowa, nie my艣la艂a nad tym co robi艂a, mia艂a ca艂kowicie zaburzon膮 koordynacj臋 i 艣wiadomo艣膰 swojego cia艂a, zafiksowywa艂a si臋 na r贸偶nych rzeczach, wykazywa艂a bardzo du偶e zachowania agresywne do innych ps贸w, a tak偶e do wybranych ludzi. Jednym z mniejszych problem贸w, ale r贸wnie偶 problemem, kt贸rego nie mo偶na bagatelizowa膰 by艂o to, 偶e Melisa nie tolerowa艂a w domu odkurzacza, rzuca艂a si臋 na niego i gryz艂a. Na czas odkurzania Melisy nie mog艂o by膰 przy tym. Teraz kiedy Meliska tak 艂adnie si臋 zmieni艂a, nie jest ju偶 tak mocno pobudzona, coraz 艂adniej czyta psia komunikacj臋 i pracuje bardzo 艂adnie na kontakcie z cz艂owiekiem, zaczynamy r贸wnie偶 zmienia膰 sytuacj臋 z odkurzaczem i to co przy poprzednim zachowaniu psiej dziewczynki wydawa艂o si臋 niemo偶liwe, dzi臋ki umiej臋tnej pracy staje si臋 mo偶liwe 馃檪 Wida膰 na filmie jak 膰wicz膮c w domku “LikeDog” Melisa walczy ze sob膮 i ile ja kosztuje to, aby nie rzuci膰 si臋 na odkurzacz. Dzi臋ki temu, 偶e Mela by艂a przez nas wcze艣niej warunkowana na s艂owo “nie”, bardzo 艂adnie na nie reaguje i rozumie, 偶e s艂ysz膮c je powinna odej艣膰 od obiektu – w tym wypadku jest to odkurzacz. Mela s艂ysz膮c “nie” stara si臋 wywa偶y膰 i nie atakowa膰 odkurzacza, odchodzi. Zostaje za to nagrodzona s艂owem “ok”, kt贸re r贸wnie偶 ju偶 doskonale zna, bo by艂a wcze艣niej jego uczona 馃檪

 

Film nr 1.

 

 

Film nr 2.

 

 

Taaaakie zmiany s膮 zawsze dla nas ogromn膮 rado艣ci膮 馃槏

 

To, 偶e nasza psia uczennica wspaniale si臋 zmienia, to ju偶 dawno wiadomo 馃檪 Na dw贸ch pierwszych zdj臋ciach (zreszt膮 s膮 podpisane) nasza Meliska obecnie wypoczywaj膮ca w “domku” LikeDog, czyli kontaktowa, bardziej rado艣niejsza, my艣l膮ca, o stokro膰 mniej agresywna. Taka w艂a艣nie jest teraz ta nasza psia uczennica. Dzi臋ki umiej臋tnie planowanej i realizowanej resocjalizacji idziemy ca艂y czas do przodu. Wiadomo, przed nami jeszcze do艣膰 pracy, ale to co by艂o, a jest to rewelacja 馃檰 Na ostatnim zdj臋ciu (te偶 podpisanym) mamy psi膮 dziewczynk臋 podczas konsultacji behawioralnej w “domku” LikeDog. Strasznie zagubiona suczka, nie ufajaca nikomu, 偶yj膮ca w swoim 艣wiecie i o do艣膰 potarganej psychice, nie m贸wi膮c ju偶 o braku jakiejkolwiek kontroli nad swoim cia艂em.

 

Kiedy Melka do nas trafi艂a, wykazywa艂a ju偶 znaczne zachowania agresywne. Jej ukochana w艂a艣cicielka by艂a tym bardzo zmartwiona i w og贸le mia艂a “przepran膮” g艂ow臋 przez “znawc贸w”, kt贸rzy uwa偶ali, 偶e Melisa jest straszna , niedobra, 偶e jest wszystkiemu winna, i takich jeszcze du偶o innych bzdur. Po wst臋pnym zapoznaniu si臋 z psi膮 dziewczynk膮 i analizie wielu zachowa艅, na spokojnie t艂umaczy艂am ukochanej w艂a艣cicielce Melisy, sk膮d si臋 wszystko bierze, sk膮d wzi臋艂o, 偶e ona taka nie chce by膰 i 偶e nie wolno postrzega膰 jej jako” bezm贸zgowego zakapiora”, tylko nale偶y j膮 zrozumie膰, chroni膰 i od nowa umiej臋tnie wprowadzi膰 w 偶ycie, kt贸rego Meliska tak naprawd臋 w og贸le nie zna艂a. No i teraz nad jednym pracujemy, drugie wydobywamy, a szcz臋艣liwa i zakochana do granic mo偶liwo艣ci w swojej cudownej w艂a艣cicielce Meliska pi臋knieje w oczach 馃槏

 

 

Melisa pod opiek膮 ekipy LikeDog 馃檪

 

Film nr 1.

Naszych psich uczni贸w Bronka i Melis臋 – 艂膮czy jedno, zar贸wno Mela jak i Bronciu maj膮 cudowne domy i wspania艂ych w艂a艣cicieli, kt贸rzy w wychowywaniu swoich psich przyjaci贸艂 pope艂nili wiele b艂臋d贸w, jednak b艂臋dy te wynika艂y przede wszystkim z mi艂o艣ci oraz niewiedzy, a teraz wszyscy dzielnie pracuj膮 nad tym, aby wszystko odpracowa膰 i aby wszystkim si臋 ze sob膮 dobrze 偶y艂o na codzie艅. Te dwa psiaki przy eskalacji swoich wszystkich problem贸w i frustracji nie wytrzyma艂y i zacz臋艂y atakowa膰. Kiedy艣 przed rozpocz臋ciem pracy, osobno z Melisk膮 i osobno z Bronciem nie by艂o nawet mowy o tym, 偶eby te dwa psy usta艂y spokojnie na widok innego psa.

 

Melisa i Bronek s膮 w trakcie trwania resocjalizacji przeprowadzanej w psim Collegu LikeDog 馃 Dzi臋ki nauce przy naszych stabilnych emocjonalnie psich profesorach obydwoje pi臋knie zacz臋li uczy膰 si臋 poprawnych psich zachowa艅 i powoli sukcesywnie, dzi臋ki naszej ci臋偶kiej pracy zacz臋li odbudowywa膰 i uczy膰 si臋 poprawnej psiej komunikacji. Kiedy艣 na sam widok psa odrazu atakowali nie my艣l膮c nad tym co robi膮 i maj膮c w g艂owie tylko jedno – dopa艣膰 psa. W tym miejscu jak zawsze du偶e uznaje dla psiego profesora Mufasy i Karmela, kt贸rzy rewelacyjnie radzili sobie z agresywnym zachowaniami Meli i Bronka ucz膮c ich, 偶e jest to zachowanie bardzo z艂e i niedopuszczalne w kontaktach z innymi psami. Takie psy jak Mela i Bronek z tak zaburzon膮 psi膮 komunikacj膮 z jak膮 przysz艂y i wykazywan膮 agresj膮, maja ogromne szcz臋艣cie, 偶e mog膮 uczy膰 si臋 od tak stabilnych emocjonalnie ps贸w jak Mufasa. Dzi臋ki naszej ci臋偶kiej pracy mamy tak rewelacyjne efekty jak na filmie poni偶ej.

 

A na filmie nasz 艣pi ucze艅 Bronek i psia uczennica Melisa. Oba psiaki s膮 puszczone, czyli nie ma kontroli przewodnika poprzez smyczk臋. Melisa i Bronek s膮 puszczone, dlatego 偶e oba psiaki s膮 ju偶 na tym etapie tak wypracowane, 偶e nawet jakby dosz艂o do jaki艣 konfliktowych sytuacji pomi臋dzy nimi bardzo 艂adnie reaguj膮 na s艂owo “nie”, kt贸rego by艂y wcze艣niej przez nas regularnie i stopniowo uczone i teraz doskonale wiedz膮, 偶e na to has艂o trzeba odej艣膰 od danej sytuacji. Pami臋tajmy, 偶e psy nie rodz膮 si臋 ze znajomo艣ci膮 rozumienia s艂owa “nie”, trzeba je tego nauczy膰 w m膮dry spos贸b 鈽濓笍 Lu藕niejsza interakcja Bronka i Melisy odbywa si臋 w pomieszczeniu zamkni臋tym z wielu powod贸w, a jednym z wa偶niejszych jest ten, 偶e Bronek jest przed ponown膮 ci臋偶k膮 operacj膮 nogi, kt贸r膮 kilka tygodni temu w szale swojego niebezpiecznego wariactwa i nakr臋cenia bardzo mocno i skomplikowanie po艂ama艂. nTo co wida膰 na filmie nie jest zabaw膮. Melisa i Bronek jako oba bardzo charakterne psiaki pr贸buj膮 si臋 “przestawi膰”. Wida膰, 偶e towarzyszy temu wiele emocji. W tej demonstracji nie ma nic z艂ego, koniec ko艅c贸w cho膰 troch臋 to trwa, oba psiaki zczytuj膮 si臋 obw膮chuj膮c si臋, gdzie jeszcze wcze艣niej absolutnie i jedno i drugie nie pozwoli艂oby sobie na to, co w 艣wiecie ps贸w nie jest fajne, kiedy jeden pies nie mo偶e zczyta膰 drugiego. Po takiej emocjonuj膮cej interakcji psiaki bardzo 艂adnie nauczone ju偶 przez swoich psich profesor贸w spokojnie odpoczywa艂y sobie w swoim towarzystwie, nie zaczepiaj膮c si臋 i nie wpuszczaj膮c w jakie艣 bezsensowne wariactwo i to w tym wszystkim jest najwa偶niejsze – spok贸j i odpoczynek, z kt贸rym wiele ps贸w ma ogromny problem.

 

 

Film nr 2.

Nasz psi ucze艅 Bronek i psia uczennica Melisa odpoczywaj膮 po sesji rehabilitacyjnej w “domku” LikeDog i bardzo 艂adnie wywa偶aj膮 si臋 w swojej obecno艣ci. Nikt nikogo nie zaczepia, nie ma 偶adnego niepotrzebnego wariactwa.

 

 

Melisa pod opiek膮 ekipy LikeDog 馃檪

 

U nas jak zawsze wykonywane jest ogrom pracy. Nasza psia uczennica Melisa niesamowicie si臋 zmienia, ale opr贸cz ci臋偶kiej pracy ca艂ej ekipy LikeDog bardzo dzielnie pracuje na to jej ukochana w艂a艣cicielka. Melisa, jak do nas trafi艂a, mia艂a mn贸stwo problem贸w ze sob膮 i to bardzo powa偶nych. Poczynaj膮c od mocnych zaburze艅 z koordynacj膮, gdzie na co dzie艅 bardzo utrudnia艂o to Melce funkcjonowanie w codziennym 偶yciu, ogromne, niekontrolowane pobudzanie si臋, brak prawid艂owej socjalizacji, do wyrzut贸w bardzo du偶ej agresji do ps贸w i do ludzi i do wielu obiekt贸w w ruchu. Rozpoczynaj膮c proces resocjalizacji, musieli艣my i艣膰 etapami rozbijaj膮c wszystko “na kawa艂ki” i dalej idziemy. W obecnej fazie do艣膰 mocno pracujemy nad zachowaniem agresywnym psiej dziewczynki i jeste艣my w dobrym momencie resocjalizacji, kiedy do psiej uczennicy zaczyna wiele dociera膰. Wcze艣niej Meliska robi艂a wszystko bez zastanowienia. Sz艂a od razu na atak.

 

Teraz coraz bardziej Melisa si臋 stopuje i nawet jak wyskoczy, opada szybciej ze swojego pobudzenia. Melisa coraz bardziej wchodzi w “lu藕niejsze” interakcje, co jeszcze jaki艣 czas temu nie by艂oby mo偶liwe. Podczas przebywania na lon偶y by艂o wszystko w miar臋 ok, ale jeszcze jaka艣 “klepka” przeskoczy艂a w g艂owie i Melisa skoczy艂a do szyi Mufasie, ale jego jedne spojrzenie i postawa spowodowa艂y, 偶e szybko odesz艂a. Mufasa ruszy艂 w jej kierunku i podszed艂, psia uczennica wystopowa艂a, nie by艂o to na pewno po jej my艣li, bo zacz臋艂a jeszcze pokazywa膰 “garnitur” z臋b贸w, ale Mufasa pokaza艂, 偶e to kompletnie na niego nie dzia艂a, “przytrzyma艂” psi膮 dziewczynk臋 wzrokowo, powoduj膮c jednocze艣nie, 偶e Meliska nie rozkr臋ci艂a si臋 dalej. Po czym spokojnie odwr贸ci艂 si臋 i odszed艂. Bardzo cenna nauka dla Meliski, 偶e nie atakuje si臋 innych. Psi profesor Mufasa wykona艂 kawa艂 dobrej pracy.

 

 

Odpoczynek naszych charakternych psich uczni贸w Amaroka i Melisy podczas sesji rehabilitacyjnej.

 

Meliska coraz 艂adniej nam si臋 zmienia, coraz lepiej czyta psi膮 komunikacj臋, a w kontaktach z innymi psami ju偶 nie atakuje ich odrazu tak jak to mia艂o miejsce kilka tygodni temu i jest coraz bardziej przy nich spokojna i wyluzowana. Nasz psi ucze艅 Amarok r贸wnie偶 艂adnie nam si臋 zmienia coraz bardziej w psim Collegu LikeDog potrafi funkcjonowa膰 obok innych psiak贸w nie rzucaj膮c si臋 do nich. Na filmie wida膰 ile jeszcze emocji kosztuje go wywa偶anie si臋, aby nie wystartowa膰 do drugiego psa. A nasz podrostek Bruno bardzo 艂adnie odczytywa艂 Melis臋 i Amaroka nie wchodz膮c z nimi w 偶adne konflikty i bardzo swobodnie czu艂 si臋 w ich towarzystwie.

 

 

Melisa pod opiek膮 ekipy LikeDog 馃檪

 

Nasi bardzo charakterni psi uczniowie Melisa i Amarok bardzo 艂adnie wywa偶ali si臋 w swoim towarzystwie. Dzi臋ki nauczonej w psim Collegu przez naszych stabilnych emocjonalnie psich profesor贸w psiej komunikacji, bardzo 艂adnie odczytywali siebie. Nikt nikogo nie zaczepia艂, nikt do nikogo nie startowa艂. Bardzo 艂adnie wykonywali w swojej obecno艣ci 膰wiczenia potrafi膮c przy tym skupi膰 si臋 na przewodniku.

 

 

Melisa pod opiek膮 ekipy LikeDog 馃檪

 

Odpoczynek po do艣膰 trudnej sesji rehabilitacyjnej, ale najwa偶niejsze, 偶e udanej i z pozytywnym zako艅czeniem. Dwa bardzo mocne charaktery, dwa psiaki bardzo emocjonalne, ale te偶 bardzo charakterne i wybuchowe, kt贸re bardzo 艂adnie si臋 zmieniaj膮. Du偶o pracy wykonali艣my, aby nasza dw贸jka psich uczni贸w w spokoju w bliskiej odleg艂o艣ci nawet chcia艂a przy sobie odpocz膮膰. Ale nic nie by艂o tak od razu i na wszystko potrzebny by艂 czas. Wszystko wykonywane by艂o jak zawsze w du偶ym spokoju, w spos贸b bardzo przemy艣lany. Oczywi艣cie wszystkie wzgl臋dy bezpiecze艅stwa zachowane. Nasi psi uczniowie nie musz膮 si臋 “kocha膰”, ale stopniowo ucz膮 si臋 sobie radzi膰 ze swoimi emocjami w towarzystwie innego psa, o podobnym temperamencie. Efekty przeprowadzanych proces贸w resocjalizacji s膮 p贸藕niej przenoszone na codzienne 偶ycie.

 

鈥硷笍 Pami臋tajmy, aby nigdy do niczego na si艂臋 nie zmusza膰 ps贸w. Nie wolno nic robi膰 przeciwko psom. Do wzi臋cia udzia艂u w treningach rehabilitacyjnych psy musz膮 by膰 wcze艣niej przygowane poprzez umiej臋tn膮 nauk臋 i takie treningi musz膮 przeprowadza膰 osoby znaj膮ce si臋 w temacie i wykwalifikowane do tego 鈥硷笍 I to co cz臋sto powtarzam, kolorowe zdj臋cia to nie wszystko. To tylko cz膮steczka wyrwana z przebiegu bardzo cz臋sto ci臋偶kich i odpowiedzialnych sesji treningowych鈥硷笍

 

 

Odpoczynek po sesji resocjalizacyjnej, kt贸ry r贸wnie偶 jest bardzo wa偶n膮 nauk膮.

 

 

Nasza psia uczennica Meliska i jej ukochana w艂a艣cicielka podczas zaj臋膰 馃檪

 

Brakuje jeszcze na zdj臋ciu ukochanej mamy Pani Madzi, kt贸ra dzielnie r贸wnie偶 towarzyszy tym dw贸m fajnym dziewczynom podczas resocjalizacji. Melisa bardzo fajnie si臋 zmienia, teraz zaczyna widzie膰 艣wiat na nowo, jej ukochana w艂a艣cicielka bardzo si臋 we wszystkim stara, a przede wszystkim w tym, 偶eby zobaczy膰 t膮 swoj膮 psi膮 dziewczynk臋 w ca艂kiem inny spos贸b, 偶eby j膮 zrozumie膰, wspiera膰 i m膮drze prowadzi膰 przez 偶ycie 馃檪.

 

 

Melisa pod opiek膮 ekipy LikeDog 馃檪

 

Psia dziewczynka odpoczywa sobie na trawce pomi臋dzy sesjami resocjalizacyjnymi. Bardzo dzielnie uczy si臋 nam ta nasza Meliska, a my mamy jeszcze du偶o do nauczenia jej.

 

 

Idziemy mocno do przodu 馃檪

 

Podczas sesji resocjalizacyjnej na drugim placu szkoleniowym. Nasza psia uczennica Melisa dzielnie si臋 uczy艂a radzi膰 ze swoimi emocjami w towarzystwie swojego psiego nauczyciela Mufasy.

 

 

Ma艂ymi kroczkami idziemy do przodu 馃檪

 

R贸偶nica mi臋dzy poprzednim zachowaniem psiej dziewczynki a tym jest niesamowita. Trzymam mocne kciuki za psi膮 dziewczynk臋 i jej ludzk膮 rodzink臋 i idziemy dalej do przodu. Filmik jest w艂asno艣ci膮 ukochanej w艂a艣cicielki Melisy 馃

 

 

Filmik z kiedy艣, jeszcze przed rozpocz臋ciem procesu resocjalizacji w psim Collegu LikeDog.

 

Tyle nerw贸w i ogromne pobudzenie towarzyszy艂y Melisie podczas wyj艣cia na dw贸r. Taki ci膮g艂y stres strasznie wyka艅cza艂 nerwowo psi膮 dziewczynk臋, no i r贸wnie偶 jej ukochan膮 w艂a艣cicielk臋. Ukochana w艂a艣cicielka Melisy ba艂a si臋, 偶e jej nie utrzyma i 偶e w ko艅cu Melisa kogo艣 pogryzie. Teraz du偶o rzeczy i zachowa艅 ma wyt艂umaczonych ukochana w艂a艣cicielka Melisy i wie, jak ju偶 j膮 m膮drze zabiera膰 z wielu sytuacji, wprowadzi艂am bardzo du偶o zmian, no i co bardzo wa偶ne, psia dziewczynka chodzi w wygodnym odzieniu, kt贸re zaleci艂am. Filmik jest w艂asno艣ci膮 ukochanej w艂a艣cicielki psiej dziewczynki.

 

 

Melisa.

 

Zanim dojdziemy do tego, aby nasza psia uczennica zacz臋艂a wi臋cej analizowa膰, uczymy jej ukochan膮 w艂a艣cicielk臋 umiej臋tnego zabrania z miejsca, kiedy Melisa kogo艣 dostrzega i dostaje sza艂u. I ju偶 mamy du偶e post臋py w stosunku do tego co si臋 dzia艂o. Przede wszystkim du偶a pochwa艂a nale偶y si臋 ukochanej w艂a艣cicielce Melisy, za to, 偶e moje “gadanie” nie posz艂o w las i widz臋 wspania艂e zmiany w zachowaniu przewodnika. Du偶e opanowanie, stanowcze, umiej臋tne zabranie Melisy z przer贸偶nych sytuacji, du偶o spokoju, brak nerw贸w na Melis臋 a du偶o zrozumienia, dlaczego tak si臋 wszystko z ni膮 dzieje i 偶e psia dziewczynka nie chce by膰 z艂a, tylko wszystko jest nast臋pstwem dotychczasowego post臋powania. U Melisy te偶 widz臋 popraw臋. Na pewno dzi臋ki umiej臋tnym 膰wiczeniom bardzo 艂adnie wyrabia nam si臋 koordynacja ruchowa, co jest ogromnie wa偶nym czynnikiem w nauce. Mamy ju偶 mniej wyskok贸w. Melisa tak naprawd臋 teraz mo偶e by膰 sob膮 i wszystko b臋dzie z niej wychodzi膰. Wcze艣niej jej ukochana w艂a艣cicielka ba艂a si臋, 偶e jej nie utrzyma i przy wybuchach Melisy, a by艂y one ca艂y czas , ci膮gle podwiesza艂a Melis臋 w powietrzu na kantarze. Teraz dwie fajne dziewczyny ucz膮 si臋 u nas ca艂kiem innego 偶ycia 馃檪

 

 

Poprzez umiej臋tnie zaplanowan膮 resocjalizacj臋 staramy si臋 dotrze膰 do g艂贸wki psiej dziewczynki.

 

Na spokojnie, pomalutku poprzez umiej臋tnie zaplanowan膮 resocjalizacj臋, wykonywane 膰wiczenia i przede wszystkim manipulacj膮 w zachowaniach ludzkich staramy si臋 dotrze膰 do g艂贸wki psiej dziewczynki i spowodowa膰, 偶eby zobaczy艂a, 偶e 艣wiat dooko艂a jest fajny, tylko trzeba na niego umiej臋tnie spojrze膰. Na pierwszy rzut oka, je偶eli zobaczy艂oby si臋 Melis臋 w “akcji” to pierwsza my艣l ludzi nie znaj膮cych si臋 w temacie, 偶e widz膮 bardzo agresywnego i zwariowanego psa. Tak te偶 zacz臋艂a j膮 odbiera膰, szczeg贸lnie podczas spacer贸w jej ukochana w艂a艣cicielka, kt贸ra nie mog艂a utrzyma膰 rzucaj膮cej si臋 na wszystkich suczki.

 

A Melisa poprostu dosta艂a za du偶o od 偶ycia nie tego co powinna. Poprzez przer贸偶ne tresury, brak znajomo艣ci wysy艂anej przez ni膮 komunikacji zosta艂a zabita w niej ca艂a jej psia duma. Jej ukochani w艂a艣ciciele chcieli dla niej dobrze, tylko po drodze nie natrafili na w艂a艣ciwe osoby. Po czasie Melisa zosta艂a wrzucona na kantar, gdzie nie mia艂a 偶adnej swobody ruch贸w, ci膮gle by艂a korygowana i zacz臋艂a ze wszystkim “walczy膰” Czyli mamy tutaj nast臋pstwo naturalnych odruch贸w na dane niepo偶膮dane zachowania wzgl臋dem suczki. Melisa prze偶ywa艂a w zwi膮zku z wieloma sytuacjami ogromny stres i cz臋sto ten stres by艂 nag艂y i bardzo silny, a to zaczyna艂o pobudza膰 organizm do aktywacji proces贸w awaryjnych. Wtedy podczas takich sytuacji u zwierz膮t b臋d膮cych pod wp艂ywem du偶ego stresu obni偶a si臋 pr贸g reakcji agresywnych. Kiedy pies w k贸艂ko ma do czynienia z sytuacjami z kt贸rymi sobie nie radzi, kiedy jego organizm jest ci膮gle w przewlek艂ym stanie zdenerwowania, mamy wtedy obni偶on膮 produkcj臋 serotoniny, kt贸ra zajmuje si臋 regulacj膮 niepokoju, b贸lu i poziomu pobudzenia to wtedy przewa偶nie mamy wzrost zachowa艅 agresywnych.

 

Teraz b臋dziemy to wszystko zmienia膰, 偶eby Melisa w ko艅cu zacz臋艂a si臋 cieszy膰 偶yciem. Ju偶 na zaj臋ciach widzia艂am w jej oczach co艣 fajniejszego. Ukochan膮 w艂a艣cicielk臋 psiej dziewczynki uczymy jak prawid艂owo patrze膰 na Melis臋, jak j膮 “odczytywa膰”, jak m膮drze wspiera膰 i 偶eby pomimo wszystko wyluzowa膰, nie spina膰 si臋, nie denerwowa膰 si臋 na Melis臋. Wiem, 偶e ju偶 mocno ta psia dziewczynka wytarga艂a na spacerach swoj膮 w艂a艣cicielk臋, ale teraz wszelkie zmiany osi膮gnie si臋 tylko w du偶ym spokoju i cierpliwo艣ci, bo na odpracowanie wielu rzeczy potrzebny jest czas. Teraz Melisa chodzi ju偶 w wygodnym kaga艅cu, w kt贸rym na pocz膮tku zacz臋艂a si臋 rani膰, ale to od ju偶 nabytego odruchu ci膮g艂ego szarpania si臋, uderzania pycholkiem, kiedy chcia艂a uwolni膰 si臋 od kantara.

 

 

Melisa.

 

Film nr 1.

Bardzo cz臋sto ludzie wymagaj膮 mn贸stwo rzeczy od ps贸w nie zdaj膮c sobie sprawy, 偶e mog膮 mie膰 one z czym艣 problem, czego艣 nie zna膰, ba膰 si臋, nie radzi膰 sobie na przer贸偶nych powierzchniach. Takie dla nas z regu艂y normalne, codzienne rzeczy, ju偶 dla wielu psiak贸w to ogrom. Obserwuj膮c podczas konsultacji behawioralnej psi膮 dziewczynk臋 zauwa偶y艂am, 偶e w wielu sytuacjach nie radzi ona sobie i ma du偶e problemy z koordynacj膮. Postanowi艂am to sprawdzi膰 i do tego celu u偶yli艣my jednej ze specjalistycznych zabawko-przeszk贸d, kt贸re zosta艂y specjalnie zaprojektowane tak, aby psiaki korzystaj膮c z nich zaczyna艂y radzi膰 sobie z wieloma rzeczami. Zosta艂a wykonana symulacja spacerowa, czyli pomy艣lmy, 偶e ukochana w艂a艣cicielka postanowi艂a si臋 wybra膰 z Melis膮 na spacer i wej艣膰 na jaki艣 element, zmieni膰 po艂o偶enie i pod艂o偶e, z jednym zaznaczeniem, 偶e wszystko mia艂o odbywa膰 si臋 spokojnie i psia dziewczynka mia艂a czas na my艣lenie.

 

Na spacerach Melisa kompletnie nie my艣li, rzuca si臋 na wszystkich i wypatruje w k贸艂ko obiekt贸w. Jest bardzo pobudzona i nerwowa. I co nam wysz艂o… Psia dziewczynka ma problemy z koordynacj膮, bardzo si臋 ba艂a, kiedy znalaz艂a si臋 na przeszkodzie. 艢wiadczy to o tym, 偶e Melisa, kiedy gwa艂townie gdzie艣 musi przej艣膰 po czym艣 czego si臋 boi, czego nie zna, p贸jdzie trzymana przez w艂a艣cicieli, ale kosztuje to j膮 ogrom wszystkiego i p贸藕niej odreagowuje to na wiele spos贸b贸w, niekoniecznie fajnych dla cz艂owieka.

 

Pierwsza pr贸ba zosta艂a wykonana, kiedy psia dziewczynka by艂a w swoim “odzieniu”, gdzie tak na codzie艅 chodzi ze swoimi w艂a艣cicielami. Musia艂am mie膰 dwa por贸wnania, czy co艣 jeszcze ma na to jaki艣 wp艂yw. Druga pr贸ba zosta艂a wykonana ju偶 bez kantara i szelki zosta艂y przepi臋te. Na spokojnie b臋dziemy nad wszystkim pracowa膰. Musimy zaj膮膰 si臋 polepszeniem koordynacji ruchowej, poniewa偶 jest to jedna z najwa偶niejszych sk艂adowych motoryki, kt贸ra bardzo wp艂ywa na poziom funkcjonowania i uczenia si臋. 鈥硷笍 Dlatego tak wa偶ne jest dobre zdiagnozowanie psa i zawsze zobaczenie w nim tego, 偶e potrzebuje on pomocy, a nie 偶e chce on by膰 niedobry, czy z nami walczy膰…

 

 

Film nr 2.

 

 

Melisa. Konsultacja behawioralna.

 

Psia dziewczynka przyjecha艂a na konsultacj臋 behawioraln膮 do psiego Collegu ze swoj膮 ukochan膮 ludzk膮 rodzink膮. Z wywiadu z ukochan膮 w艂a艣cicielk膮 psiej dziewczynki dowiedzia艂am si臋, 偶e Melisa bardzo nie znosi innych ps贸w, bardzo atakuje, jest ci膮gle pobudzona, nie mo偶na jej utrzyma膰 na spacerze, bardzo si臋 szarpie i rzuca, nie znosi dzieci, rzuca si臋 na wszelkie obiekty w ruchu, w domu zaczyna wykazywa膰 niefajne zachowania w stosunku do kota, z kt贸rym jest od pocz膮tku, zacz臋艂a pilnowa膰 zasob贸w. Obserwuj膮c psi膮 dziewczynk臋 podczas konsultacji faktycznie zauwa偶y艂am, 偶e jest ona bardzo pobudzona, nie radzi sobie ze swoimi emocjami, nie zna wielu rzeczy, boi si臋 wielu powierzchni, ma ogromne problemy z koordynacj膮 i jest bardzo zagubiona. Melisa jako maluch ucz臋szcza艂a do “psiego przedszkola”, gdzie nic si臋 nie uczy艂a co jest potrzebne psiakowi w codziennym 偶yciu, tylko poddana by艂a tresurze. P贸藕niej doradzono ukochanej w艂a艣cicielce psiej dziewczynki, aby nosi艂a kantar i szelki zapinane z przodu mocno uciskaj膮ce. B臋dziemy to wszystko zrzuca膰 z psiej dziewczynki, bo to nic dobrego nie przynosi i tylko j膮 krzywdzi i wprowadza w jeszcze wi臋ksze nerwy. Szelki 艣ciskaj膮ce zamienimy na normalne a kantar na wygodny kaganiec, 偶eby szczeg贸lnie teraz ukochana w艂a艣cicielka na spacerze czu艂a si臋 bezpiecznie, 偶e Melisa nikogo nie dopadnie.